vrijdag 1 maart 2013

Bolderwieg/ Crib with wheels



Foto voor de opknapbeurt/ before






Ik vond deze wieg zomaar in een schap bij de kringloop. Er lag van alles in de mand en ik kon het niet weerstaan om hem als opknap project mee naar huis te nemen. Thuis gekomen bleek het een wieg op wielen te zijn met een kap. Alles zat er nog bij. De bekleding, schroeven en beugels voor de kap. Hij was alleen behoorlijk muf. Daar wil je je baby niet in hebben. Dus eerst aan de slag met het frame en de mand. Lekker een frisse schilderbeurt gegeven. Daarna de hoes van het matras afgehaald en matras hup in de wasmachine. Zo die is ook weer lekker fris. Nieuwe bekleding eromheen en toen begon de grootste klus. Het bekleden van de mand en de kap. Ik heb gekozen voor mooi wit en een vleugje grijs.  Het lakentje kun je aan twee kanten gebruiken, zodat je er in een handomdraai een roze met grijze of rood met grijze wieg van kunt maken. Het hart kan ook gewisseld worden. Ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken, want mijn jongens passen er echt niet meer in. Voor kleinkinderen is het nog veel te vroeg. Inmiddels is de wieg verkocht.

I found this crib at a thriftstore. There where all sort of things in the basket. I couldn't resist taking it home to do a make over. At home I found out it was a crib with wheels. Everything was in there. Even the fabric, but it was all kind of old. I started out painting the basket, wheel base and wheels white. Then I bought some fabric. I dressed up the basket and top. The sheet has some red stars on one side and pink on the other and you can change the heart at the bottom of the crib in a pink version. I hope I can make somebody happy with it. My boys don't fit anymore and it is to early to have grandchildren. 

2 opmerkingen:

  1. je bent echt in de babymood hè! Hij is echt schattig. Weer eens wat anders als een kast opknappen. Daar heb je vast met plezier aan gewerkt!

    gr Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best wel!! Ik heb hem op marktplaats gezet. Ik hoop dat ik er echt iemand blij mee kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen