donderdag 31 januari 2013

Kistjes van pallets/ crates made of pallets

Wil je leuke decoratie maken voor een strandkamer, dan komen pallets erg van pas. Een aantal van de kistjes op de foto heb ik zelf gemaakt met hout van pallets. Toegegeven dat ze lastig uit elkaar gaan, maar als het lukt dan heb je wel gratis hout, dat er lekker ruig uit ziet. Ik heb de kistjes opgeleukt met wat tekst en afbeeldingen, die ik met de silhouette cameo uit plakfolie heb gesneden. Ik neem dan het negatief en plak dit op het hout. Daarna met verf sjabloneren en de plakfolie weghalen als de verf nog nat is. Als de verf droog is, dan ga ik er meestal nog een keer met witte verf overheen, zodat het er lekker verweerd uit ziet.

If you want nice beach style decoration, make use of pallet wood. A number of crates are made by me with pallet wood. I admit it isn't always easy to take the pallets apart, but if it works you will be left with free wood that looks nice and rough. I dressed the crates up with some text and images I cut with my silhouette cameo. I cut it of vinyl and use the negative. Just put it on your work and take some paint to paint it on your furniture. Remove the vinyl with the paint still wet. Let it dry and apply some white paint to give it a nice disstressed look.

1 opmerking:

  1. Hallo Nancy,

    Vind je creaties prachtig, handige vrouw ben jij seg! Heb hier wat palletten liggen en wou graag een kistje maken zoals jij gemaakt hebt en laten pimpen door de kids hier. Hoe zaag jij de palletten op maat, is dat met een handzaag of een echte machine dat je tewerk gaat en gebruik jij gewone nagels om alles in elkaar te steken?

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Lara

    BeantwoordenVerwijderen